Meer dan een persoonlijkheidstest

De Core Values Index test (CVI) helpt u in uw zoektocht naar wat u gelukkig maakt. Met de CVI leert u het DNA van uw persoonlijkheid kennen en hoe je deze beter kunt begrijpen. Hiermee verkrijgt u inzicht over hoe u uw relaties thuis, op werk en/of op school kunt verbeteren.

De Core Values Index (CVI)

De Core Values Index test is meer dan zomaar een persoonlijkheidstest: het is een revolutionaire psychometrische test die uw tijdelijke persoonlijkheids- en gedragsfactoren omzeilt, om zo uw onveranderlijke motivatiefactoren en uw invloed op de maatschappij te onthullen.

De CVI karakteriseert en kwantificeert wat Maslow en anderen noemen: “de onveranderbare en aangeboren natuur van een persoon, dat weergeeft waar/hoe deze persoon zijn/haar hoogste en meest productieve bijdrage kan leveren”.

Met de ‘Repeat score reliability’ (repetitieve uitkomst-betrouwbaarheid) methode is het mogelijk om te meten in hoeverre (de uitkomst van) een (persoonlijkheids)test verandert na verloop van tijd. De CVI test heeft in longitudinale onderzoeken met een betrouwbaarheid van ruim 97% laten zien dat het de hoogste betrouwbaarheid heeft ten opzichte van alternatieve persoonlijkheidstesten. De wereldberoemde Myers-Briggs MBTI persoonlijkheidstest scoort bijvoorbeeld een repetitieve betrouwbaarheid van slechts 70%. De CVI test geeft een helder en bruikbaar beeld van de aangeboren en natuurlijke persoonlijkheid van een individu. Geen enkele alternatieve persoonlijkheids- of gedragstest komt in de buurt van de CVI test.

INZICHT – BEGRIJPEN – EMPOWERMENT

Inclusief: Uw voordeel:
Een op maat gemaakt rapport met 17 pagina’s, beschikbaar via de website en als downloadbaar PDF-bestand (zie onderstaand de voorbeeldrapporten).Volledige informatie over de DNA van uw persoonlijkheid, specifiek voor u op maat gemaakt in een handig overzicht.
Een grafiek die de relatie en verhouding tussen jouw kernwaarden aantoont.Een makkelijk te begrijpen grafische representatie van uw kernwaarden en de onderlinge relaties tussen deze waarden
Zes contributietype waarde scores plus gewogen waarde scores.Bent u creatief, intuïtief of onafhankelijk? Hoe praktisch, maatschappijgericht of cognitief bent u? Uw rauwe en gewogen scores beschrijven in uiterst detail hoe zes verschillende persoonlijkheidsomschrijvingen voor u van toepassing zijn.
Beschrijving van primaire en secondaire kernwaarden. Duidelijke en makkelijk te begrijpen beschrijving van de hoofdcomponenten die u een uniek persoon maken.
Strategieën voor het behalen van succes en voldoening.Een helder pad om geluk te vinden en het juiste pad voor uzelf te kiezen.
Uitdaging en conflict resolutie strategieën. Volledige zelfkennis en op welke manier u instinctief reageert op uitdagende situaties evenals methodes en inzichten voor het verbeteren van uw relaties met anderen.

Het complete 17-pagina’s tellende CVI rapport is speciaal voor u op maat gemaakt!

Kwadranten

Het verschil tussen de CVI en andere tools is dat de CVI de aangeboren voorkeur (geschiktheid) meet in plaats van het vermogen of aanpassingsvermogen. Het identificeert wat iemand tevreden stelt over het werk dat ze doen, in plaats van of ze in staat zijn om het werk te doen. Het beoordelen van een CV en vaardigheidstesten zorgen voor inzicht in de vaardigheden. De CVI maakt de kritische geschiktheidscomponent zichtbaar.

De CVI levert de hoogste betrouwbaarheid, met 97,7% herhaling score over een periode van 10 jaar. Andere beoordelingen bieden doorgaans een betrouwbaarheid tussen 60% en 80% over een periode van een paar maanden tot een jaar.

De Banker

Bankers verwerven en behouden kennis; ze bewaren, analyseren en informeren. Bankers behoeden Merchants, Builders en Innovators voor een onredelijk of onverantwoord risico. Bankers werken hard voor gerechtigheid en daarbij passend gedrag. Hun strategie is om constant feiten en kennis te vergaren en te analyseren, dus als de juiste tijd daar is, zullen ze het antwoord hebben.

De Builder

Builders bereiken resultaten; ze gebruiken rechttoe rechtaan spraak en bottom-line denken. Ze zoeken naar snelle, eenvoudige benaderingen die hen in staat stellen te beslissen en anderen tot actie te bewegen. Ze zijn doorslaggevend. Verbinders, vernieuwers en beheerders zijn op hun hoede voor de bouwer, omdat het idee om dingen te doen alleen maar omdat iemand zegt om het te doen, niet rationeel of comfortabel voor hen is.

De Innovator

Innovators zijn probleemoplossers. Ze onderzoeken alle uitkomsten en kiezen het beste als het verstandigste antwoord. Ze maken een snelle en grondige beoordeling, prioritering en herconfiguratie van oplossingen, systemen en processen. Zonder innovators konden bedrijven niet groeien. Vernieuwers maken ontwerp en ontwerp van producten mogelijk. Ze lossen conflicten op met leveranciers, klanten en werknemers.

De Merchant

Merchants zoeken verbinding en naar manieren om contact te maken met andere mensen. Ze verlangen naar openheid en nabijheid met hun collega’s. Ze nemen sociale en emotionele risico’s om goede relaties op te bouwen. Handelaren zijn een onweerstaanbare kracht in het bedrijfsleven. Zonder hen zouden geen zinvolle contacten worden gelegd, konden visies niet worden gerealiseerd en zouden (werknemers)relaties eronder lijden.