Meer dan een persoonlijkheidstest

De Core Values Index test helpt je in uw zoektocht naar wat je gelukkig maakt. Met de CVI leer je het DNA van jouw persoonlijkheid kennen en hoe je deze beter kunt begrijpen. Hiermee verkrijg je inzicht over hoe je jouw relaties thuis, op werk en/of op school kunt verbeteren.

De Core Values Index test is meer dan zomaar een persoonlijkheidstest: het is een revolutionaire psychometrische test die jouw tijdelijke persoonlijkheids- en gedragsfactoren omzeilt, om zo jouw onveranderlijke motivatiefactoren en jouw invloed op de maatschappij te onthullen. De CVI karakteriseert en kwantificeert wat Maslow en anderen noemen: “de onveranderbare en aangeboren natuur van een persoon, dat weergeeft waar/hoe deze persoon zijn/haar hoogste en meest productieve bijdrage kan leveren”.

Met de ‘Repeat score reliability’ (repetitieve uitkomst-betrouwbaarheid) methode is het mogelijk om te meten in hoeverre (de uitkomst van) een (persoonlijkheids)test verandert na verloop van tijd. De CVI test heeft een betrouwbaarheid van 97,7% (over 10 jaar). Andere persoonlijkheidstesten hebben een repeat score reliability tussen de 60-80% over een aantal maanden tot een jaar. 

De Core Values Index bestaat uit vier hoofdtypes: Builder, Banker, Merchant en Innovator. Deze vier hoofdtypes vormen samen (bijvoorbeeld Builder-banker) ook nog een aantal ondersteunende types: praktisch, creatief, intuïtief, cognitief, samenwerkend en onafhankelijk. 

 

Builder

Builders bereiken resultaten; ze gebruiken rechttoe rechtaan spraak en bottom-line denken. Ze zoeken naar snelle, eenvoudige benaderingen die hen in staat stellen te beslissen en anderen tot actie te bewegen. Ze zijn doorslaggevend. Verbinders, vernieuwers en beheerders zijn op hun hoede voor de bouwer, omdat het idee om dingen te doen alleen maar omdat iemand zegt om het te doen, niet rationeel of comfortabel voor hen is.

Banker

Bankers verwerven en behouden kennis; ze bewaren, analyseren en informeren. Bankers behoeden Merchants, Builders en Innovators voor een onredelijk of onverantwoord risico. Bankers werken hard voor gerechtigheid en daarbij passend gedrag. Hun strategie is om constant feiten en kennis te vergaren en te analyseren, dus als de juiste tijd daar is, zullen ze het antwoord hebben.

Merchant 

Merchants zoeken verbinding en naar manieren om contact te maken met andere mensen. Ze verlangen naar openheid en nabijheid met hun collega’s. Ze nemen sociale en emotionele risico’s om goede relaties op te bouwen. Merchants zijn een onweerstaanbare kracht in het bedrijfsleven. Zonder hen zouden geen zinvolle contacten worden gelegd, konden visies niet worden gerealiseerd en zouden (werknemers)relaties eronder lijden.

Innovator

Innovators zijn probleemoplossers. Ze onderzoeken alle uitkomsten en kiezen het beste als het verstandigste antwoord. Ze maken een snelle en grondige beoordeling, prioritering en herconfiguratie van oplossingen, systemen en processen. Zonder innovators konden bedrijven niet groeien. Vernieuwers maken ontwerp en ontwerp van producten mogelijk. Ze lossen conflicten op met leveranciers, klanten en werknemers.

INZICHT – BEGRIJPEN – EMPOWERMENT

Inclusief: Uw voordeel:
Een op maat gemaakt rapport met 17 pagina’s, beschikbaar via de website en als downloadbaar PDF-bestand (zie onderstaand de voorbeeldrapporten). Volledige informatie over de DNA van jouw persoonlijkheid, specifiek voor jou op maat gemaakt in een handig overzicht.
Een grafiek die de relatie en verhouding tussen jouw kernwaarden aantoont. Een makkelijk te begrijpen grafische representatie van uw kernwaarden en de onderlinge relaties tussen deze waarden
Zes contributietype waarde scores plus gewogen waarde scores. Bent je creatief, intuïtief of onafhankelijk? Hoe praktisch, maatschappijgericht of cognitief ben je? Jouw rauwe en gewogen scores beschrijven in uiterst detail hoe zes verschillende persoonlijkheidsomschrijvingen voor jou van toepassing zijn.
Beschrijving van primaire en secondaire kernwaarden. Duidelijke en makkelijk te begrijpen beschrijving van de hoofdcomponenten die u een uniek persoon maken.
Strategieën voor het behalen van succes en voldoening. Een helder pad om geluk te vinden en het juiste pad voor uzelf te kiezen.
Uitdaging en conflict resolutie strategieën. Volledige zelfkennis en op welke manier je instinctief reageert op uitdagende situaties evenals methodes en inzichten voor het verbeteren van jouw relaties met anderen.

 

De Core Values Index kan ingezet worden voor persoonlijke ontwikkeling en organisatieontwikkeling. Ben je benieuwd wat de Core Values Index binnen jouw organisatie kan betekenen? Of wil jij zelf werken met de Core Values Index? Klik dan hieronder door!

Jouw eigen cvi

Ben je benieuwd naar jouw eigen Core Values Index? Via het onderstaande formulier kan je jouw eigen test aanvragen.

Kruis aan

2 + 6 =

Wil jij vrijblijvend kennis maken met ons

en de Core Values index?

wij drinken graag een kop koffie met jou.

Taylor Protocols

Bij Taylor Protocols zetten we ons in voor één simpele missie: iedereen op de juiste plaats helpen om het juiste werk te doen. We doen dit met als gevolg dat bedrijven een hogere omzet tegen lagere kosten kunnen ervaren, en zodat werknemers zich werkelijk vervuld kunnen voelen in hun werk.

Contactgegevens 

(053) 851 71 48

info@taylorprotocols.nl

 

Adresgegevens 

Taylor Protocols Europe BV

Performance Factory, Gebouw Zuid

Hoge Bothofstraat 39

7511 ZA Enschede