Core Values Index™

Méér dan een persoonlijkheidstest

‘Ontdek je ware IK’

Al meer dan 1.000.000 mensen hebben de CVI™ ingevuld.
Ben jij de volgende?

 

OPTIMALISATIE VANUIT DE MENSELIJKE KERN

De Core Values Index test is meer dan zomaar een persoonlijkheidstest: het is een revolutionaire psychometrische test die jouw (tijdelijke) persoonlijkheids- en gedragsfactoren omzeilt, om zo jouw onveranderlijke motivatiefactoren en jouw invloed op de maatschappij te onthullen. De CVI karakteriseert en kwantificeert wat Maslow en anderen noemen: “de onveranderbare en aangeboren natuur van een persoon, dat weergeeft waar/hoe deze persoon zijn/haar hoogste en meest productieve bijdrage kan leveren”.

Het basisinstrument van onze dienstverlening is de Core Values Index™ (CVI). De CVI™ is een instrument waarmee de aangeboren en onveranderlijke kern van mensen in beeld gebracht wordt. Het is belangrijk om jouw eigen kern te kennen. Dit unieke samenspel van kernwaarden bepaalt namelijk waar jij jouw energie uit haalt en in welke omgeving jij het best tot je recht komt.

Ideaal voor Coaches én Recruiters, verbeter op een unieke manier die daadwerkelijk langdurige resultaten levert. 

Daarnaast zijn diensten ontwikkeld en beproeft voor in- en doorstroomtrajecten, team- en bedrijfsoptimalisatie en persoonlijke ontwikkeling. 

Of je nu meer over jezelf wilt weten of wat de rol is binnen de organisatie waar je werkt, de CVI is een krachtig instrument om je op weg te helpen. Met de CVI leer je het DNA van jouw persoonlijkheid kennen en hoe je deze beter kunt begrijpen. Hiermee verkrijg je inzicht over hoe je jouw relaties thuis, op werk en/of op school kunt verbeteren.

Dit laat Recruiters jou ook beter inschatten, qua persoonlijkheid en of jij binnen een organisatie past. 

Met de ‘Repeat score reliability’ (repetitieve uitkomst-betrouwbaarheid) methode is het mogelijk om te meten in hoeverre (de uitkomst van) een (persoonlijkheids)test verandert na verloop van tijd. De CVI test heeft een betrouwbaarheid van 97,7% (over 10 jaar). Andere persoonlijkheidstesten hebben een repeat score reliability tussen de 60-80% over een aantal maanden tot een jaar.

 

De Core Values Index bestaat uit vier hoofdtypes: Builder, Banker, Merchant en Innovator.

Deze vier hoofdtypes vormen samen (bijvoorbeeld Builder-banker) ook nog een aantal ondersteunende types: praktisch, creatief, intuïtief, cognitief, samenwerkend en onafhankelijk.

Builder

Builder

Builders bereiken resultaten; ze gebruiken rechttoe rechtaan spraak en bottom-line denken. Ze zoeken naar snelle, eenvoudige benaderingen die hen in staat stellen te beslissen en anderen tot actie te bewegen.
Ze zijn doorslaggevend. Verbinders, vernieuwers en beheerders zijn op hun hoede voor de bouwer, omdat het idee om dingen te doen alleen maar omdat iemand zegt om het te doen, niet rationeel of comfortabel voor hen is. 

Builder

Merchant

Merchants zoeken verbinding en naar manieren om contact te maken met andere mensen. Ze verlangen naar openheid en nabijheid met hun collega’s. Ze nemen sociale en emotionele risico’s om goede relaties op te bouwen. Merchants zijn een onweerstaanbare kracht in het bedrijfsleven. Zonder hen zouden geen zinvolle contacten worden gelegd, konden visies niet worden gerealiseerd en zouden (werknemers)relaties eronder lijden.
Builder

Innovator

Innovators zijn probleemoplossers. Ze onderzoeken alle uitkomsten en kiezen het beste als het verstandigste antwoord. Ze maken een snelle en grondige beoordeling, prioritering en herconfiguratie van oplossingen, systemen en processen. Zonder innovators konden bedrijven niet groeien. Vernieuwers maken ontwerp en ontwerp van producten mogelijk. Ze lossen conflicten op met leveranciers, klanten en werknemers.
Builder

Banker

Bankers verwerven en behouden kennis; ze bewaren, analyseren en informeren. Bankers behoeden Merchants, Builders en Innovators voor een onredelijk of onverantwoord risico.

Bankers werken hard voor gerechtigheid en daarbij passend gedrag. Hun strategie is om constant feiten en kennis te vergaren en te analyseren, dus als de juiste tijd daar is, zullen ze het antwoord hebben.

INZICHT – BEGRIJPEN – EMPOWERMENT

De CVI™ | meer dan een persoonlijkheidstest

Inclusief: Uw voordeel:
Een op maat gemaakt rapport met 17 pagina’s, beschikbaar via de website en als downloadbaar PDF-bestand (zie bovenstaand de voorbeeldrapporten). Volledige informatie over het DNA van jouw persoonlijkheid, specifiek voor jou op maat gemaakt in een handig overzicht.
Een grafiek die de relatie en verhouding tussen jouw kernwaarden aantoont. Een makkelijk te begrijpen grafische representatie van uw kernwaarden en de onderlinge relaties tussen deze waarden
Zes contributietype waarde scores plus gewogen waarde scores. Ben je creatief, intuïtief of onafhankelijk? Hoe praktisch, maatschappijgericht of cognitief ben je? Jouw rauwe en gewogen scores beschrijven in uiterst detail hoe zes verschillende persoonlijkheidsomschrijvingen voor jou van toepassing zijn.
Beschrijving van primaire en secondaire kernwaarden. Duidelijke en makkelijk te begrijpen beschrijving van de hoofdcomponenten die u een uniek persoon maken.
Strategieën voor het behalen van succes en voldoening. Een helder pad om geluk te vinden en het juiste pad voor uzelf te kiezen.
Uitdaging en conflict resolutie strategieën. Volledige zelfkennis en op welke manier je instinctief reageert op uitdagende situaties evenals methodes en inzichten voor het verbeteren van jouw relaties met anderen.

 

De Core Values Index kan ingezet worden voor persoonlijke ontwikkeling en organisatieontwikkeling.

Ben je benieuwd wat de Core Values Index binnen jouw organisatie kan betekenen? Of wil jij zelf werken met de Core Values Index?

Klik dan hieronder door en ontdek wat de CVI™ voor jou kan betekenen!

Jouw eigen CVI™

Ben jij benieuwd naar jouw eigen Core Values Index? De Core Values Index is al meer dan 1 miljoen keer ingevuld, ben jij de volgende?  Via het onderstaande formulier kun je jouw eigen test aanvragen.

Kruis aan

Wil jij vrijblijvend kennis maken met ons en de Core Values index?

Wij drinken graag een kop koffie met jou

Taylor Protocols

Bij Taylor Protocols zetten we ons in voor één simpele missie: iedereen op de juiste plaats helpen om het juiste werk te doen. We doen dit met als gevolg dat bedrijven een hogere omzet tegen lagere kosten kunnen ervaren, en zodat werknemers zich werkelijk vervuld kunnen voelen in hun werk.

Contactgegevens 

+31 (0) 53 851 71 48
info@taylorprotocols.nl

Adresgegevens 

Taylor Protocols Europe BV
Performance Factory, Gebouw Zuid
Hoge Bothofstraat 39
7511 ZA Enschede