Core Values Index™
Méér dan een persoonlijkheidstest
‘Ontdek je ware IK’
Al meer dan 1.000.000 mensen hebben de CVI™ ingevuld.
Ben jij de volgende?
Core Values Index™
Welkom!
Wat leuk dat je op onze website rondkijkt, wil jij nog meer informatie? Vraag dan nu een e-book aan, en geven jou gelijk de inzichten om bedrijven verder te helpen.
OPTIMALISATIE VANUIT DE MENSELIJKE KERN
De Core Values Index test is meer dan zomaar een persoonlijkheidstest: het is een revolutionaire psychometrische test die jouw (tijdelijke) persoonlijkheids- en gedragsfactoren omzeilt, om zo jouw onveranderlijke motivatiefactoren en jouw invloed op de maatschappij te onthullen. De CVI karakteriseert en kwantificeert wat Maslow en anderen noemen: “de onveranderbare en aangeboren natuur van een persoon, dat weergeeft waar/hoe deze persoon zijn/haar hoogste en meest productieve bijdrage kan leveren”.
Het basisinstrument van onze dienstverlening is de Core Values Index™ (CVI). De CVI™ is een instrument waarmee de aangeboren en onveranderlijke kern van mensen in beeld gebracht wordt. Het is belangrijk om jouw eigen kern te kennen. Dit unieke samenspel van kernwaarden bepaalt namelijk waar jij jouw energie uit haalt en in welke omgeving jij het best tot je recht komt.
Ideaal voor Coaches én Recruiters, verbeter op een unieke manier die daadwerkelijk langdurige resultaten levert.
Daarnaast zijn diensten ontwikkeld en beproeft voor in- en doorstroomtrajecten, team- en bedrijfsoptimalisatie en persoonlijke ontwikkeling.
Of je nu meer over jezelf wilt weten of wat de rol is binnen de organisatie waar je werkt, de CVI is een krachtig instrument om je op weg te helpen. Met de CVI leer je het DNA van jouw persoonlijkheid kennen en hoe je deze beter kunt begrijpen. Hiermee verkrijg je inzicht over hoe je jouw relaties thuis, op werk en/of op school kunt verbeteren.
Dit laat Recruiters jou ook beter inschatten, qua persoonlijkheid en of jij binnen een organisatie past.
Met de ‘Repeat score reliability’ (repetitieve uitkomst-betrouwbaarheid) methode is het mogelijk om te meten in hoeverre (de uitkomst van) een (persoonlijkheids)test verandert na verloop van tijd. De CVI test heeft een betrouwbaarheid van 97,7% (over 10 jaar). Andere persoonlijkheidstesten hebben een repeat score reliability tussen de 60-80% over een aantal maanden tot een jaar.
De Core Values Index bestaat uit vier hoofdtypes: Builder, Banker, Merchant en Innovator.
Deze vier hoofdtypes vormen samen (bijvoorbeeld Builder-banker) ook nog een aantal ondersteunende types: praktisch, creatief, intuïtief, cognitief, samenwerkend en onafhankelijk.
Builder
Builders bereiken resultaten; ze gebruiken rechttoe rechtaan spraak en bottom-line denken. Ze zoeken naar snelle, eenvoudige benaderingen die hen in staat stellen te beslissen en anderen tot actie te bewegen.
Ze zijn doorslaggevend. Verbinders, vernieuwers en beheerders zijn op hun hoede voor de bouwer, omdat het idee om dingen te doen alleen maar omdat iemand zegt om het te doen, niet rationeel of comfortabel voor hen is.
Merchant
Innovator
Banker
Bankers werken hard voor gerechtigheid en daarbij passend gedrag. Hun strategie is om constant feiten en kennis te vergaren en te analyseren, dus als de juiste tijd daar is, zullen ze het antwoord hebben.
INZICHT – BEGRIJPEN – EMPOWERMENT
De CVI™ | meer dan een persoonlijkheidstest
Inclusief: | Uw voordeel: |
Een op maat gemaakt rapport die jij direct aangeleverd krijgt. | Volledige informatie over het DNA van jouw persoonlijkheid, specifiek voor jou op maat gemaakt in een handig overzicht. |
Een grafiek die de relatie en verhouding tussen jouw kernwaarden aantoont. | Een makkelijk te begrijpen grafische representatie van uw kernwaarden en de onderlinge relaties tussen deze waarden |
Zes contributietype waarde scores plus gewogen waarde scores. | Ben je creatief, intuïtief of onafhankelijk? Hoe praktisch, maatschappijgericht of cognitief ben je? Jouw rauwe en gewogen scores beschrijven in uiterst detail hoe zes verschillende persoonlijkheidsomschrijvingen voor jou van toepassing zijn. |
Beschrijving van primaire en secondaire kernwaarden. | Duidelijke en makkelijk te begrijpen beschrijving van de hoofdcomponenten die u een uniek persoon maken. |
Strategieën voor het behalen van succes en voldoening. | Een helder pad om geluk te vinden en het juiste pad voor uzelf te kiezen. |
Uitdaging en conflict resolutie strategieën. | Volledige zelfkennis en op welke manier je instinctief reageert op uitdagende situaties evenals methodes en inzichten voor het verbeteren van jouw relaties met anderen. |
De Core Values Index kan ingezet worden voor persoonlijke ontwikkeling en organisatieontwikkeling.
Ben je benieuwd wat de Core Values Index binnen jouw organisatie kan betekenen? Of wil jij zelf werken met de Core Values Index?
Klik dan hieronder door en ontdek wat de CVI™ voor jou kan betekenen!
Jouw eigen CVI™
Ben jij benieuwd naar jouw eigen Core Values Index? De Core Values Index is al meer dan 1 miljoen keer ingevuld, ben jij de volgende? Via het onderstaande formulier kun je jouw eigen test aanvragen.
Wil jij vrijblijvend kennis maken met ons en de Core Values index?
Wij drinken graag een kop koffie met jou
Taylor Protocols
Bij Taylor Protocols zetten we ons in voor één simpele missie: iedereen op de juiste plaats helpen om het juiste werk te doen. We doen dit met als gevolg dat bedrijven een hogere omzet tegen lagere kosten kunnen ervaren, en zodat werknemers zich werkelijk vervuld kunnen voelen in hun werk.
Contactgegevens
+31 (0) 53 851 71 48
info@taylorprotocols.nl
Adresgegevens
Taylor Protocols Europe BV
Performance Factory, Gebouw Zuid
Hoge Bothofstraat 39
7511 ZA Enschede
Core Values Index Voorbeeldrapport Banker
Wat vertegenwoordigt DE CVI?
De vier mogelijke kernwaarde-energieën zijn:
BUILDER – kracht en actie
MERCHANT – intuïtieve verbindingen en liefde
INNOVATOR – wijsheid en probleemoplossing
BANKER – kennis en rechtvaardigheid
Je hebt verschillende hoeveelheden van deze kernwaarde-energieën in je, elk met een score van 0 (geen) tot 36 (diepgaand).
Het is jouw specifieke verhouding van deze scores die jouw unieke persoonlijkheid vormen.
Jouw CVI-resultaten:
Dit betekent dat je primaire kernwaarde banker is – De kernwaarde van een banker energie is kennis. Kennis is het kennen van de feiten door middel van onderzoek, metingen, bewijzen en het opslaan. Je wordt gedreven om het “wat”, “hoe” en “waarom” van dingen te begrijpen. Je secundaire kernwaarde is innovator – De kernwaarde energie van een innovator is wijsheid. Wijsheid is het vermogen om te zien hoe de dingen zijn en te onderscheiden wat je eraan kunt doen. Je beoordeelt situaties nauwkeurig en biedt oplossingen.
Jij hebt een e-mail ontvangen met een link naar dit rapport. Kom regelmatig terug – de onderstaande informatie wordt voortdurend bijgewerkt met steeds nieuwe inzichten.
Deel ten slotte de CVI met anderen. We moedigen je aan om anderen deze unieke, levensveranderende inzichten te geven.
Hoe zou je leven beter zijn als je echt zou begrijpen hoe jij en de mensen om je heen van nature deelnemen aan deze wereld?
Jouw rapport bevat een korte video over jou.
Wie ik ben
Jouw scores geven aan dat je BANKER / INNOVATOR-neigingen hebt. Als je een kamer binnengaat, is er plotseling meer kennis en wijsheidsenergie in die kamer. Jij bent de aanwezigheid van wijze kennis. Dit is jouw opdracht om de effectieve aanwezigheid van wijze kennis te zijn. Je kijkt naar de omstandigheden en situaties om je heen door de ogen van gerechtigheid en mededogen. Je opereert vanuit rede en cognitief denken, kent de feiten en werkt eraan om hulpbronnen te sparen. Dit wordt in evenwicht gehouden door je intuïtieve en redenerende vermogen om te observeren wat er om je heen gebeurt, om vragen te stellen en te brainstormen totdat je het echt begrijpt, en vervolgens te werken aan het ontwikkelen van een juiste reactie en de beste strategie. Jouw hoogste en beste bijdrage kan alleen worden geleverd in situaties waarin er een aanzienlijke en constante behoefte is aan wijze kennis.
Wie je bent op het diepste aangeboren niveau van je menselijke natuur, is het belangrijkste element in je leven. Wie je op dit diepe niveau bent, is tenslotte het enige dat je echt bijdraagt aan deze wereld. Door een juiste toewijzing en effectieve keuzes lever je je hoogste en beste bijdrage. Dit is de universele missie van alle mensen.
Hoe meer je leert over wie jij werkelijk bent en hoe jij jouw aanwezigheid in deze wereld kunt optimaliseren, des te groter zal jouw succes, geluk en doeltreffendheid in het leven zijn.
Jouw unieke dominante BANKER-kernenergie zorgt ervoor dat jij voor succes en vervulling vertrouwt op de volgende strategieën.
Jouw belangrijkste kernwaarde is kennis, ondersteund door uw sterke verlangen om gerechtigheid in de wereld te creëren.
Het hebben van de juiste informatie is belangrijk voor jou. Je doet wat je zegt dat je gaat doen. Bouwen aan bescherming tegen mogelijke risico’s is vanzelfsprekend. Je werkt ijverig om middelen te verzamelen en te redden. Je houdt van stabiele, solide situaties met beperkte verandering. Het leven is gemakkelijker als mensen en dingen redelijk op elkaar lijken. De betrouwbaarheid van je woorden en daden is cruciaal voor je gevoel van zelfrespect.
Chaos is je vijand. Mensen en situaties moeten voldoen aan verplichtingen. Als het rommelig wordt, kun jij prikkelbaar worden. Je omringt je met feiten, cijfers en data. Eenmaal begonnen, geef je niet snel op. Creëren zonder effectieve schriftelijke plannen en procesbeschrijving is zinloos. Je houdt ervan om middelen te sparen en controle te krijgen door het aantal invloeden en autoriteiten in elke situatie te verminderen.
Het hebben van alle informatie is belangrijk voor jou, zelfs de kleine dingen. Jij houdt niet van verspilling van middelen. Sociale structuur en gepaste maniertjes zijn goed voor de ziel. Je vindt het leuk om systemen en processen soepel te laten verlopen. Een passend verzoek zou alles moeten zijn dat nodig is. Effectieve beslissingen worden ondersteund door analyse van overeenkomsten en verschillen. Je geeft anderen graag bewezen ideeën en methodologie aan.
Je kennis is algemeen beschikbaar voor anderen. Je bent graag degene die het weet; gelijk hebben en kunnen bewijzen dat het belangrijk voor je is.
Jouw unieke secundaire INNOVATOR-kernenergie ondersteunt uw dominante BANKER-kernenergie.
Jouw tweede kernwaarde is wijsheid. Begrip en mededogen staan centraal in jouw levensstrategie.
Strategisch denken is jouw sterkste punt. Je ziet en begrijpt de relatieve waarde van mensen en dingen. Het ontwikkelen van effectieve reacties op situaties is een van uw belangrijkste bijdragen. Nieuwe systemen, processen en dingen bedenken is puur plezier. Je vindt het leuk om mensen en dingen goed en consistent samen te laten werken. Mensen kijken naar je voor het creëren en verbeteren van werkstroom en procedures. Je hebt humor en creativiteit in je denken.
Je kunt altijd een andere manier zien om dingen samen te stellen. Ingewikkelde situaties en problemen vormen geen bedreiging voor jou. Het vinden van de beste oplossing is een van je belangrijkste bijdragen. Jij overweegt graag alle mogelijkheden. Verkenning van nieuwe en betere benaderingen houdt je geïnteresseerd. Snelle en slimme uitwisseling van ideeën is een persoonlijke vreugde en een manier van werken voor jou. Je kunt zien hoe de dingen zijn en je weet wat je eraan kunt doen.
Anderen rekenen op je vanwege je snelle en responsieve geest. Jij wordt gezien als een waardevol hulpmiddel om mensen naar de juiste ideeën en de juiste richting te leiden. Dwaas of onlogisch handelen is niet gebruikelijk voor jou. Jij gebruikt alles wat beschikbaar is om aan de eisen te voldoen. Je waardeert en vertrouwt op jouw mentale vermogens.
BANKERS – Uw dominante kernenergie
De kracht van bankers zit in hun duidelijke rationele processen. Ze zijn tot in de 10de graad georganiseerd. Gegevens zijn binnen handbereik en ze missen geen details. Bankers zijn onverzadigbare informatieverzamelaars. Ze zijn als magneten die door zand worden gesleept en alle waardevolle stukjes feit verzamelen.
De macht van een banker als bedrijfsleider komt voort uit de intolerantie voor verspilling en afkeer van onnodige risico’s. Als een banker eenmaal in een risicovolle situatie terechtkomt waarin de middelen beperkt zijn, kan zijn drang om terug te keren naar een veilige positie ervoor zorgen dat de banker zwaarder gaat vertrouwen op de merchant, innovators of bankers om hem heen. Deze drang om iets solide te creëren dat bestand is tegen druk van buitenaf, maakt een succesvol bankbedrijf recessiebestendig, zeer veerkrachtig en zelden ondergekapitaliseerd.
Bankers die vanuit hun sterke punten handelen, zijn van onschatbare waarde. Zonder de kernenergie van een banker op een verkoopafdeling, productiewinkel of marketingkantoor, begraaft het aantal herhaalde fouten het bedrijf. Kansen gaan verloren, bestellingen zijn misplaatst en vergeten, en verzendschema’s worden als hinderlijk ervaren. Bankers zijn niet bereid deel te nemen aan een operatie die haar verplichtingen niet nakomt. Ze zullen bijna alles doen om het goed te maken.
Eenmaal verzameld, wordt de informatie geordend, geassimileerd en opnieuw geproduceerd op een manier die niets weglaat. Omdat alle details van cruciaal belang zijn voor bankers, zijn ze niet goed in het stellen van prioriteiten en worden ze in plaats daarvan informatiebronnen voor anderen die hun bibliotheekachtige geest willen verkennen.
Bankers zijn vastbesloten ervoor te zorgen dat alles wat wordt gedaan, met succes wordt gedaan. Ze zijn onvermurwbaar om het schip niet te water te laten voordat de zeewaardigheid is getest. Zonder de invloed van bankers in welke situatie dan ook, worden acties ondernomen zonder voldoende na te denken en worden richtingen gewijzigd zonder rekening te houden met langetermijngevolgen of bottom-line gevolgen. Nieuwe innovaties worden vaak ingezet zonder rekening te houden met serviceproblemen, systeemstoringen en klanttevredenheid.
Bankers, meer dan welke andere kernkracht dan ook, hebben de neiging om alleen te staan en onwankelbaar hun positie vast te houden om hun belangrijkste doelen te bereiken – om hulpbronnen te sparen, een lang leven te verzekeren en het bedrijf of de samenleving waarin ze zich bevinden te stabiliseren. de macht van een banker is veel groter dan die van alle andere kernenergieën.
Bij ernstige problemen wordt een banker een essentiële hulpbron. Hij heeft informatie verzameld uit pure wil en verlangen en is in staat om deze informatie in een duidelijke en evenwichtige vorm te verstrekken. Een banker neemt de oplossingen die door een innovator worden voorgesteld en formuleert de oplossing tot op taakniveau, waarbij hij de onderlinge samenhang van alle elementen begrijpt.
De definitieve antwoorden die van een banker komen, zijn solide. Ze zullen lang op komst zijn, maar als ze aankomen, zijn ze onberispelijk.
Uitdagingen voor Bankers
Bankers frustreren builders. De resultaatgerichte daadkracht van een bouwer is het tegenovergestelde van de mentaliteit van een banker. Bankers frustreren merchants ook, maar meestal frustreren merchants de bankers. Het constant aanwakkeren van kansen, het typische gebrek aan waarde van handelaren bij voltooiing van projecten en het gebrek aan aandacht voor details zorgen ervoor dat bankers zich constant onvoldoende geïnformeerd en uit balans voelen. Hierdoor voelen bankers zich over het algemeen ontzet en gefrustreerd.
Bankers kunnen goed opschieten met innovatoren, aangezien innovatoren veel aandacht hebben voor en behoefte hebben aan de informatie die bankers hebben. Omdat informatie en oplossingen mooi bij elkaar passen, zijn bankers innovators goed van dienst door de broodnodige analyses en verzamelde informatie te verstrekken, waardoor de innovator op het goede spoor blijft. Dit geeft de innovator op zijn beurt een vertrouwen in de oplossingen die worden geïmplementeerd.
Bankers hebben het als ondernemer het moeilijkst. Dit komt omdat ze het meest effectief zijn in een omgeving waarin beheer van complexe, effectieve systemen nodig is, en die balans en informatie vereist. In de vroege stadia van bedrijfsontwikkeling, totdat een bedrijf $ 5 tot $ 10 miljoen aan jaarlijkse omzet bereikt, hebben bankers de neiging om hun organisatorische en managementvaardigheden te veel te gebruiken. Wat anders als hun sterke punten wordt beschouwd, kan in feite ook hun zwakke punten worden.
Een banker met sterke handelskenmerken, een sterke innovator of builders kenmerken kan op bewonderenswaardige wijze slagen als leider in een nieuwe onderneming. Ze moeten echter bereid zijn om hun eigen dominante bankerkenmerk onder controle te houden totdat er echt behoefte aan is in het bedrijf.
Omdat bankers als builders zijn in hun gebrek aan aandacht voor teambuilding, proberen ze vaak veel te lang om hun bedrijf of hun afdelingen te leiden. Het zijn detailgeoriënteerde mensen, die zich bezighouden met het weten waar alles is en of het zich op de juiste plaats bevindt en optimaal functioneert. Behoud van een uitstekende status quo is belangrijker voor hen dan creatie. De rol van een ondernemer is om iets uit het niets te creëren. Dit is voor het grootste deel een complete antithese van de natuurlijke neiging van een banker.
Bankers moeten, net als elke andere kernenergie, sterke partners of medewerkers hebben die zorgen voor de creatieve energie, de verkoop, de teambuilding en de drive om resultaten te behalen. Hun moeilijkheid ligt in het toegeven. bankers zijn geneigd een imperium van supporters op te bouwen die, net als zijzelf, informatie verzamelen, analyseren en rapporteren. Het zijn over het algemeen geschikte en attente bazen, maar dit is aanzienlijk anders dan de teambuildingactiviteiten van een handelaar.
De kracht van bankers ligt in de wetenschap dat alle informatie accuraat is en altijd binnen handbereik is. Een banker aarzelt om een beslissing te nemen, behalve door weglating of vertraging. Bankers zijn goed in het zeggen van “nee”, wat een eigenschap is die veel mensen niet bezitten. Het is echter belangrijk dat ze situaties niet in gevaar brengen om hun algemene ongemak te vermijden bij het vooruitgaan wanneer de situatie daarom vraagt. Dit wordt meestal begrepen door de andere kernenergieën en wordt beschouwd als een van hun sterke punten. Wanneer een banker onder druk komt te staan, tegen de muur wordt gedrukt, gedwongen wordt een beslissing te nemen of tegen zijn analytische conclusies ingaat, kan hij zich gewoon losmaken. bankers die zich overmatig onder druk gezet voelen, kunnen anderen als ongelijk beoordelen en hun vertrouwen intrekken. Ze kunnen informatie achterhouden om de controle terug te krijgen. Ze kunnen die informatie ook gebruiken om anderen te ondermijnen wanneer de gelegenheid zich voordoet. Dit zou als een zwakte binnen deze kernenergie worden beschouwd.
Omdat ze een hekel hebben aan conflicten, zullen bankers af en toe beloftes doen die ze niet willen nakomen. Ze zeggen misschien gewoon een plat, ongekwalificeerd ‘nee’ tegen alles, in de hoop dat deze simpele handeling krachtig genoeg zal zijn om anderen ertoe te brengen zich terug te trekken en zich over te geven. Als bankers het gevoel hebben dat ze geen controle meer hebben, kunnen ze afstandelijk, onaantastbaar, onredelijk, hardnekkig, niet-responsief, niet beschikbaar, druk, enz. worden. Vanwege wat ze beschouwen als een buitensporige hoeveelheid ongerechtvaardigde druk.
Bankers overleven over het algemeen builders, merchants en innovators in een gevecht omdat ze weigeren enige energie in de strijd te steken totdat alle anderen uitgeput zijn. Hun uithoudingsvermogen, dat vaak als kracht wordt beschouwd, kan ook een zwakte zijn wanneer ze op een ongepast moment worden gebruikt.
Bankers hebben een buitengewoon uithoudingsvermogen. Hun dwang om gelijk te hebben of als gelijk te worden beschouwd, stelt hen niet in staat om gemakkelijk een mislukking toe te geven. Ze blijven proberen, blijven doen en analyseren totdat ze vaak, alleen door volharding, slagen waar anderen al lang eerder hadden gefaald.
Banker / innovator
Bankers / innovators zijn over het algemeen rustige, deskundige, vindingrijke, zelfsturende en vaste mensen. Elk bedrijf dat creatieve oplossingen nodig heeft in een veeleisende, praktische situatie, zal de bijdragen van een banker / innovator waarderen. Wanneer de situatie vraagt om reductie van goede concepten tot ontwerp en vervolgens de verdere reductie tot documentatie en kwaliteitscontrole, wordt de banker / innovator onvervangbaar.
Banker / innovators zijn rationeel gebaseerd, werken vanuit feiten, aantoonbare systemen en logische flow. Deze kernenergie kan snel een situatie inschatten en met meerdere oplossingen of systemen komen om de gestelde doelen te ondersteunen. Eenmaal bedacht, worden de ideeën geanalyseerd, georganiseerd, op papier bewezen en geperfectioneerd in documentatie.
De kracht van banker / innovators op het gebied van product- of systeemontwerp weerspiegelt de sterke punten van de merchant / banker in risicovolle zakelijke situaties. De banker / innovator is geneigd voorzichtig de technologische of systeemhorizon te verleggen. De innovator worstelt om het best mogelijke eindproduct te creëren, terwijl voor de banker de helft van de kernenergie zich constant zorgen maakt over de details, de onvoltooide en onopgeloste ontwerpfouten oppikt, elke stap voor en na het optreden uitdaagt en maximale waarschijnlijkheid verzekert van succes.
Vanwege hun Bankerskant zullen banker / innovators met echte innovaties komen die echt werken. Er is niets waardevoller voor een technisch ontwerpteam dan onbeperkte innovatie in evenwicht met het vermogen om een dergelijke innovatie tot in de perfectie te ontwerpen en te eindigen met documentatie die de hele weg door productie, testen en kwaliteitsborging loopt.
Het is waarschijnlijk dat Bankers / innovators Calls and Puts hebben ontwikkeld op het gebied van effectenmakelaardij. Dit is een schoolvoorbeeld van innovatie met het oog op risicovermindering.
Bankers / innovators hebben het echter moeilijk om beslissingen te nemen. Zonder nadenken “nee” zeggen is geen beslissing nemen. Informatie levert bewijs om nieuwe oplossingen te creëren, en nieuwe oplossingen hebben bewijs nodig, dat alleen kan worden afgeleid uit verdere informatie, waardoor de proceslus eindeloos is. Als u een banker / innovator bent en de directeur van een bedrijf (of hoofd van een afdeling), dan is uw weg naar succes het aantrekken van merchants en Builders met sterk genoeg persoonlijkheden om op eigen gezag te handelen en niet te wachten tot jij een beslissing neemt. Ze moeten ook bereid zijn je te vertellen dat een deel van de informatie die je denkt dat u “nodig” hebt, niet nodig is om dingen voor elkaar te krijgen.
Wanneer Bankers / innovators in hun “geen beslissing vandaag” lock-up gaan, is er weinig hoop dat je ze eruit krijgt. De innovator kant wordt koppig en isoleert zich van anderen de ‘ik kan dit uitzoeken’ houding komt naar voren. De Bankers kant wil langdurig data verzamelen en analyseren in een cyclus die alleen ik kan beheren en managen Deze houding is nagenoeg ondoordringbaar, todat een moedige Builder het risico neemt en ongeoorloofde actie onderneemt, en een mechants in de resulterende modus blijft om relaties op te lossen en iedereen gefocust te houden op de bedrijfsdoelen. Spontaniteit voor een banker / innovator is voor hem geen voorstel. Door dit als een zwakte te erkennen, kan de banker / innovator zich omringen met Merchants en Builders.
De BOUWER–kernenergie van je derde niveau geeft je de mogelijkheid om op gepaste wijze te reageren op een breed spectrum van situaties.
Jouw BUILDER-waarden zijn sterk genoeg om balans in je leven te brengen. Leren om jouw strategie te verschuiven naar deze kernenergie in tijden van grote kansen of tijdens conflicten, zal aanzienlijk bijdragen aan jouw succes.
Het uitvoeren van taken is nu een primaire drijfveer voor je. Je bent praktisch en bereid de waarheid onder ogen te zien. Je bent er trots op dat je weet wat je moet doen. Wat je ook doet, je aarzelt niet. Het geven van richtlijnen is vanzelfsprekend. Het gaat het beste met je als jij verantwoordelijkheid draagt voor resultaten. Jij neemt snel en intuïtief een besluit.
Jij wilt dat de dingen die je doet een tastbaar verschil maken. Het is belangrijk voor je om de kosten en de winst van alle acties te kennen. Je bent niet bang om dingen tot een einde te brengen; als je klaar bent, ben je klaar. Over het algemeen heb je het gevoel dat je genoeg middelen, energie en drive hebt om je doelen te bereiken. Je houdt ervan om duidelijk te spreken, de waarheid te vertellen en te vragen wat je wilt. Er zijn maar weinig situaties waarin jij je onbekwaam voelt. Je gebruikt je kracht, fysiek en persoonlijkheid, om te krijgen wat je wilt.
Het is belangrijk voor je dat je het juiste doet.
Uw Kernenergie van uw MERCHANT op het vierde niveau geeft u de mogelijkheid om een evenwichtig en succesvol leven te leiden.
Niets voelt goed als de mensen die je waardeert afstandelijk zijn of in conflict verkeren. Je hebt een natuurlijk enthousiasme en verkeert graag in situaties die je energie geven. Jij wilt waardering ontvangen voor de tijd en energie die jij besteedt aan zaken. Geen enkel potentieel plan, idee of mogelijkheid gaat aan jouw voorbij. Een kernstrategie die bij je past is om effectief samen te werken met anderen. Erkend worden als vriend is belangrijk voor je. Je werkt graag en anderen werken graag met je samen.
Om van anderen te krijgen wat je wilt, is een zachte onderhandeling en een vriendelijke toon het meest effectief. Het zorgvuldig kiezen van je eigen werkt goed. Je houdt van nieuwe uitdagingen in je leven. Je vertrouwt graag mensen en deelt jezelf graag met hen. Anderen motiveren met jouw visies en ideeën geeft veel voldoening. Praten met anderen is jouw manier om te leren en les te geven. Je voelt je zelden verslagen; je ziet in de meeste situaties een goed potentieel.
Het is belangrijk voor jou om mensen en dingen te zien zoals ze werkelijk zijn.
Kernwaarden en soorten bijdragen
Core Values
Kwadrant | Core Value |
Builder | Kracht |
Merchant | Liefde |
Innovator | Wijsheid |
Banker | Kennis |
Waar ik de neiging heb om kwetsbaar te zijn en waarom
Laten we eerlijk zijn, iedereen heeft zijn zwakke plekken, zijn ondermijnende gedachten, zijn incidentele logica en ineffectieve gedragsreacties die gênant, ondoelmatig en soms destructief zijn voor onszelf en anderen.
We hebben geleerd dat de meeste van deze soorten achilleshiel-fouten in gedrag en houding het vaakst voortkomen uit onze meest dominante kernwaarde-energieën, uit onze kostbaarste en belangrijkste menselijke energie. Zoals Dan Cox graag zegt: “We zijn het meest kwetsbaar wanneer we opereren in onze meest dominante kernwaarde-energie.”
Bankers hebben kwetsbare hakken in hun kernwaarde, kennis. Builders verliezen hun kracht wanneer ze hun kernwaarde, kracht, het meest nodig hebben. Liefde faalt bij de beste van ons, Merchants, juist wanneer relaties het meest behoefte hebben aan doordachte reacties en een beetje meer volwassenheid in onze interacties. Innovators, die het meest nodig zijn vanwege hun wijsheid en hun voortdurende inspanning om oplossingen te begrijpen en te bieden, bevinden zich in een lus van logische en intuïtieve blokkades die de besten van ons soms een beetje dwaas doen lijken.